Fra Wundergrund til G((o))ng Tomorrow

Festivalen fejrer sin første udgave under nyt navn fra den 23. oktober og en uge frem med et program, der bedyrer Beirutsk energi, New Yorker ikoner og japanske udskejelser i møder med den sprællevende københavnske musikscene.

”Med G((o))ng Tomorrow tager vi hul på et nyt kapitel, og vi glæder os til at præsentere det københavnske publikum for de nyeste musikalske eksperimenter på tværs af genrer og i mødet med andre kunstarter,” siger Thorbjørn Tønder Hansen, kunstnerisk leder og leder af SNYK – genreorganisationen for ny musik, som står bag festivalen.

Program på tværs af geografi og genrer

Til åbningsfesten mødes legendarisk rock med klassiske instrumenter og en ekspressiv sangerinde i KoncertKirken på Nørrebro. Flagskibs-ensemblet Athelas optræder sammen med Jomi Massage og de fire danske komponister Henriette Groth, Peter Bruun, Regin Petersen og Morten Olsen, der har skrevet spritnye værker til festivalen baseret på de to europæiske stjerner Nico og Robert Wyatts sange.
Herefter byder ugen blandt andet på den dansk-kroatiske performancegruppe Mao Tze, og komponistkollektivet Dygongs 10 års jubilæumskoncert i Vor Frue Kirke samt toner og markante skikkelser fra de libanesiske, japanske og amerikanske scener for den nyeste musik.
G((o))ng Tomorrow foregår fra den 23. – 31. oktober 2015
LÆS MERE: www.gongtomorrow.dk
LÆS OGSÅ: 50 års støtte til dansk musik

From: Nyheder fra MUSIKEREN