Musikkens repræsentanter er udpeget

Statens Kunstfonds Repræsentantskabs medlemmer for perioden 2017-2020 er nu udpeget. Kulturminister Mette Bock har udpeget Caroline Søeborg Ahlefeldt som formand for repræsentantskabet.

Repræsentantskabets opgave er:

  • At udpege medlemmer til Statens Kunstfonds udvalg
  • At følge Statens Kunstfonds virksomhed, hvilket blandt andet betyder, at repræsentantskabet kommenterer fondens årsberetninger
  • At tildele Statens Kunstfonds hædersydelse til kunstnere
  • At arrangere et årligt seminar om kunstens rolle i samfundet i samarbejde med Statens Kunstfonds Bestyrelse

På musikkens vegne sidder:

  • Benjamin Aggerbeck Woll, komponist, udpeget af Dansk Musikerforbund
  • Anders Mogensen, docent, udpeget af Musikkonservatorierne
  • Eva Hess Thaysen, uddannelsesleder og underviser, udpeget af Musikkonservatorierne
  • Jakob Brixvold, sekretariatsleder, udpeget af Dansk Live
  • Johnny Stage, producer, guitarist, udpeget af Danske Populærautorer
  • Klaus Lynbech, formand, DAMUSA, udpeget af Dansk Musikskolesammenslutning og Dansk Musikpædagogisk Forening
  • Lars Greve, musiker, udpeget af DJBFA – Komponister og Sangskrivere
  • Li-Ying Wu, komponist, udpeget af Dansk Komponistforening
  • Maja Joss-Børch, projektleder, udpeget af Dansk Amatørmusik, Organisationen af Rytmiske Amatørmusikere og Musik & Ungdom
  • Marianne van Toornburg, sanger/sangskriver, udpeget af Dansk Artistforbund

Medlemmerne er udpeget for perioden 1. januar 2017 til 31. december 2020.
LÆS MERE: Hele listen af repræsentanter for kunsten

From: Nyheder fra MUSIKEREN