Lørdag aften under festmiddagen på livearrangørernes efterårsseminar i Jelling, tog Dansk Live’s formand Jesper Nordahl ordet og annoncerede i en personlig og fremadrettet tale sin afgang som formand for foreningen, ved førstkommende ordinære generalforsamling til april 2014. Således forlyder det i Dansk Live’s nyhedsbrev.
De godt 100 tilstedeværende spillesteds- og festivalrepræsentanter leverede en stående applaus givet i respekt for Jesper Nordahls 15 årige indsats som bestyrelsesmedlem, heraf de seneste fem år som formand.
Usvækket opbakning til den siddende formand
”Tiden nærmer sig, hvor jeg må videre, og dedikere min indsats for den rytmiske musik ad andre veje”, sagde Jesper Nordahl i sin tale. Selvom det ikke bliver uden vemod, formandsstafetten gives videre til april, vil Nordahl således fortsat være en stålsat og udviklingsorienteret formand for Dansk Live frem til generalforsamlingen, med 100 % opbakning fra sit bagland, skriver Dansk Live.
Det er derefter hans plan fortsat at være kulturpolitisk aktiv, fra sine poster i blandt andet Københavns Kommunes Musikudvalg og Statens Kunstfonds Repræsentantskab. Koncertformidlernes og -kuratorernes rammevilkår vil altså også i fremtiden være i fokus hos Nordahl, der i øvrigt håber at få lidt bedre tid til, også at arbejde for bedre musikundervisning i grundskolen, som et andet vigtigt kerneområde.
Store sko
Dansk Live skriver videre i sit nyhedsbrev: Jesper Nordahl er en markant og synlig formand, som vil efterlade solide fodaftryk i Dansk Live’s historie, qua sin mangeårige indsats for den rytmiske musik. Når en ny formand sætter sig i stolen efter generalforsamlingen til april, er der en god basis at stå på, i form af kompetente medspillere i organisationens veldrevne bestyrelse og sekretariat.
Arbejdet med at finde en efterfølger til formandsposten er indledt, og der er heldigvis mange gode emner i Dansk Live’s bagland, der består af 100 festivaler og spillesteder, slutter organisationen.
Kilde: Dansk Live
From: Nyheder fra MUSIKEREN
