40.000 underskrifter i håndtasken

På Folketingets åbningsdag blev kulturministeren modtaget af fællessang foran trappen til Christiansborg ført an af Dario Campeotto og akkompagneret af musikere fra UnderholdningsOrkestret. Se video længere nede i artiklen.
LÆS OGSÅ: Et kæmpe tab for dansk musikliv
Flere politikere, der støtter bevarelsen, var mødt op for at støtte op og deltage i fællessangen ”I Danmark er jeg født” heriblandt Lars Barfoed (K). En veloplagt Marianne Jelved startede oppe på trappen, men gik hurtigt ned til menneskeflokken og sang med.
Bagefter kvitterede hun veloplagt for de mange underskrifter.
”Godmorgen alle sammen. Tak fordi I har foretaget en demokratisk gerning og har indsamlet underskrifter til det, I kæmper for. Det har jeg stor stor respekt for,” smilede kulturministeren.

Det gør indtryk, men ingen løfter

”Nu vil jeg gå hjem og se på dem, og så må vi jo tænke over det. Jeg står ikke her og lover noget, men jeg er rigtig glad for at modtage en demokratisk henvendelse fra så mange mennesker,” lød det fra Marianne Jelved, der understregede, at det gør indtryk og er fuldt forståeligt, at så mange mennesker er engagede i UnderholdningsOrkestret.
Ministeren vil nu diskutere sagen politisk i Kulturudvalget, som kan omgøre DRs ledelsens beslutning om at lukke UnderholdningsOrkestret eller vælge, at ansvaret ligger hos ledelsen.
LÆS OGSÅ: Musikeropbakning til UnderholdningsOrkestret
SE VIDEOKLIP MED KULTURMINSTEREN NEDENFOR:

From: Nyheder fra MUSIKEREN